maandag 10 december 2012

Levenslessen van TellSell

Soms heb je van die dagen dat je gewoon ontzettend lui bent. Je hebt geen zin in enige vorm van beweging of om iets te doen waarbij je moet nadenken. Dus zet je de tv aan. Nou moet ik zeggen dat wanneer ik in zo'n bui ben, ik meestal niet naar politieke debatten of het journaal kijk. Nee, als ik lui ben, dan ben ik ook echt lui. Zowel mentaal als fysiek. Meestal wordt het dan MTV. Maar ja, na de zoveelste herhaling van 16 & Pregnant of Jersey Shore vind ik het tijd worden voor iets anders. Ik strek mijn hand uit naar de afstandsbediening (mijn portie lichamelijke beweging voor die dag) en zet de zender om. Een kookprogamma. Goh. Jeetje. Persoonlijk heb ik een beetje een anti-sympathie voor Gordon Ramsey, dus wanneer hij in een progamma zit gaat de knop al snel om. Wat is er verder nog op tv? Uit pure wanhoop schakel ik over naar Nederland 3, waar een roze aardbei en een blauwe hond een stevige discussie voeren. Ja, sorry, maar dat gaat mij zelfs te ver. Tja, wat blijft er dan nog over? Uiteindelijk komt ik dan meestal toch uit bij Tellsell. Ik weet niet wat het is hoor, maar dit progamma heeft iets. Iets waardoor ik blijf kijken. Eigenlijk is de wereld van TellSell een soort sprookjeswereld. Kijk maar eens hoe blij iemand bij TellSell kan worden van gewone dingen zoals een fitnessapparaat. Ik heb hieronder een plaatje geplaatst van de 'Abdoer Twist'.


De Abdoer Twist is, zo verteld mij een uiterst charmante mannenstem, een ware revolutie op fitnessgebied. Het geheim zit 'm in de biometrische synergie, verteld de man. Aha.
Een vrouw in een strak roze fitnesspak verteld me hoe de Abdoer Twist haar leven veranderd heeft. "Nu kan ik mijn benen, billen én dijen in één keer trainen!" Hallelujah. 
Na de Abdoer Twist verschijnt er een nieuwe must-have in beeld, het "Miracle Blade messenset".
Er verschijnt een gefrustreerde vrouw in beeld die een tomaat doormidden probeert te snijden. Het lukt haar overduidelijk niet. Wellicht hecht de vrouw iets meer waarde aan haar botte mes dan de gemiddelde mens zou doen. Maar, TellSell zou niet zo magisch zijn als ook dit probleem niet snel verholpen kon worden. 
Ziehier, een wonderbaarlijk 13-delig messenset van roestvrij staal. Zie je die vrouw glunderen? Kijk, dat is wat TellSell ons leert, dat geluk 'm in de kleine dingen zit. Zoals een Fitnessapparaat van maar €149,- 
Maar laten we ons Miracle Blade messenset vooral niet vergeten! Je kunt er namelijk niet alleen tomaten mee snijden, oh nee, je kunt er zelfs hout mee kappen! Dat verteld onze besnorde verkoper. Eh ho wacht stop, wat nou als je zin hebt om een blikje cola doormidden te snijden? Ha, ook dat kan!
Mensen bij TellSell zijn altijd óf vreselijk enthousiast óf zwaar gedeprimeerd. Ze worden enorma happy van kleine dingen, maar kunnen ook erg down worden van kleine mislukkingen. Maar is het niet precies hetzelfde in het echte leven? Een andere reclame leerde me meer over deze nieuw verworven wijsheid.
De 'Ahh Bra'. Deze keer is er wederom een man aan het woord. Dat vind ik een beetje vreemd, gezien zijn openingszin is "Wordt u ook moedeloos van die oncomfortabele, traditionele bh's die nooit helemaal lijken te passen?" Ik bedoel, wat weet hij daar nou van? Is hij soms deeltijd travestiet ofzo?
Anyway, de Ahh Bra verteld ons een mooie boodschap. Er zijn namelijk Ahh Bra's te krijgen van maat XS tot maat XXXXL. Dat is geen geintje. Er bestaat blijkbaar echt een maat ExtraExtraExtraExtraLarge. TellSell discrimineert niet, het verbroederd juist. Het is net één grote familie waar iedereen welkom is. Of je nou geinteressseert bent in een speciaal soort heggenschaar, of juist in een wonderbaarlijk afslankmiddel, je wordt altijd liefdevol opgenomen in de blije wereld van TellSell.
Na een uurtje TellSell of zijn broertje TommyTeleshopping voel ik me altijd opgeladen en kan ik vol goede moed de bank afstappen en eens iets zinnigs gaan doen.
Zoals tien opdrachten Frans bijvoorbeeld. Helaas, daar heeft zelfs TellSell geen oplossing voor.

6 opmerkingen:

  1. Jij schrijft echt zo leuk! Dit is de eerste schrijfselsblog die ik volg. En dat is echt een compliment, want ik hou normaal helemaal niet van lezen. Ik lees 0 boeken per jaar, haha!

    En jammer dat je net te laat was voor mijn give away. Hopelijk komt er snel weer een en kan je wel meedoen!

    XX

    BeantwoordenVerwijderen