maandag 26 november 2012

Chocolalalala.

Ik weet niet wat het is hoor, maar de leraren lijken deze maand sadistischer dan ooit. Het lijkt wel alsof ze alle toetsen, po's, huiswerkopdrachten en voordrachten in één week willen plannen. Grom. Ik wordt er eigenlijk gewoon strontchagrijnig van. Dus besloot ik mijn befaamde chocoladeprutje te maken om mezelf op te vrolijken. Hoe? Kijk mee.

Je begint met het in blokjes hakken van een reep chocola (of letter in mijn geval). Voeg wat dingen toe die je in de chocola wilt dopen.
(Ik heb een zielige poging gedaan om dit recept toch nog enigszins gezond te laten lijken, vandaar het fruit).
Behalve het fruit heb ik er ook nog een paar verlepte biscuitjes bij gelegd. Dat is eigenlijk een vorm van recycling, want zonder chocola had niemand ze meer opgegeten (ze waren helemaal zacht en papperig). Maar mét chocola zijn ze helemaal hemels. Nou ja, volgens mij is dat laatste een beetje overdreven, maar 'erg lekker' komt ook wel in de buurt.


Men neme een pan met kokend water. Vervolgens pleur je er een andere pan in met de chocola (op deze manier brand het zooitje niet aan).
Dan moet je nog een beetje roeren tot de chocola gesmolten is.


Mjam. Dit ziet er niet heel lekker uit, maar geloof me, dat is het wel. 
Goed. Ik wil het nog over één ding hebben: wat heeft iedereen de laatste tijd met 'omnomnom'? 
Wat is er mis met gewoon 'jammie' of 'lekker'? Oké, 'jammie' klinkt wel erg dom, en hetzelfde geld
voor 'yummie' en 'mmmm'. Maar 'lekker' kan toch wel? Ik vind van wel. Ik blijf daarom ook stug vasthouden aan het woord 'lekker'. Wat ben ik toch principieel. 

4 opmerkingen: