woensdag 13 maart 2013

Rare snacks

Vandaag deel 1 van mijn nieuwe 'food' categorie. Ik wil deze blog zo veelzijdig mogelijk maken, dus ik heb een paar nieuwe categorieën bedacht. Waaronder dus food. En nee, wees maar niet bang, het zijn geen muffe recepten over hoe je andijviestamppot moet maken of zoiets. Ik wil het vandaag gaan hebben over rare snacks. Daar zijn er namelijk nog al wat van! Wat mij betreft is Japan no. 1 op het gebied van rare tussendoortjes. Van sushi met tacosmaak tot een notenmix met complete vissen erin, in Japan kan het allemaal. Zie hier een overzichtje van een paar grappige en originele snacks die ik tegenkwam.


IJs met bonen?
Ieuw. Dit is gewoon iets waar ik bij voorbaat al voor pas. Ik bedoel, hoe kom je in godsnaam op het idee om bonen in ijs te stoppen?
Oh, even tussendoor: het zijn trouwens geen doperwten, wat ik in het begin wel dacht.
Deze dingen heten mungbonen. Ze schijnen naar pinda's te smaken. Oké, dat klinkt al iets minder erg dan doperwten, maar ik sla dit ijsje toch graag even over.

Sea Otter Boogers
Boogers, zo heb ik net ontdekt, betekend snot. Ja, geen grapje.
Deze snack heet dus echt 'Zeeotter snottebellen.'
Het is me een raadsel waarom de makers voor deze naam hebben gekozen.
Dat nodigt toch niet uit tot eten? Voor mij niet tenminste!
Het zakje bevat gesuikerde zwarte bonen. Klinkt niet echt smakelijk naar
mijn mening, maar volgens verschillende blogs zijn ze heel erg lekker.




Combos cheeseburger crackers
Deze dingen zou ik zelf niet zo snel crackers
noemen. Het zijn meer een soort kleine rolletjes,
gevuld met een soort kaasachtige creme.
De smaken niet -zoals je misschien zou verwachten-
subtiel wat naar bacon of kaas. Nee, de makers
van Combos hebben letterlijke alle smaken van
een cheeseburger geprobeerd erin te stoppen.
Ketchup, ui, sla, mosterd, hamburger, kaas.
Lekker als in een echte cheeseburger, maar als vulling in een cracker?
Nee bedankt.

Eierbal
Noem me een cultuurbarbaar, maar ik had hier dus echt nog nóóit van gehoord!
Maar dit schijnt in Groningen dé snack te zijn. Zoals wij hier in Zeeland de bolus hebben, hebben ze in Groningen de eierbal. Voor degenen die dit net als ik niet kenden: een eierbal bestaat uit een hard gekookt ei in ragout, dat vervolgens wordt geparneerd en gefrituurd.
Allemaal leuk en aardig, maar erg lekker lijkt het me niet, gefrituurt ei. Nee, geef mij maar een kroket.


De Everyburger
Als laatste de Everyburger. Dit koekje lijkt op een miniatuurhamburger.
Hoewel het er uiterst schattig uitziet, lijkt een mini-hamburger me toch niet heel erg lekker.
Gelukkig bevat de Everyburger geen echte hamburgeringredieënten. De 'hamburger' is
gemaakt van chocoladepasta, en de 'kaas' van een soort gele crème. Het broodje is een soort
koekje met sesamzaadjes.
Klinkt nog niet eens zo heel erg gek eigenlijk!


Nou, deel 1 zit er alvast weer op. De volgende keer ga ik wel een recept geven. Het wordt iets aparts denk ik, of iets praktisch. Maar dat zie ik dan wel weer.
Tot de volgende keer :)

2 opmerkingen:

  1. HAHAHAHAHA! Ik zou echt niets van de bovenstaande dingen nog maar proeven :)
    Misschien ook wel leuk voor een volgende post: tulpenbollensoep/taart/cake, dat aten ze blijkbaar in de tweede wereldoorlog (volgens mijn geschiedenis lerares toch).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha leuk om te lezen! Maar ik zou er echt niks van willen proberen.

    Liefs,
    Vienna

    BeantwoordenVerwijderen